2010/11/23

Konstprov i år 9

Jag vet att det råder lite förvirring kring NÄR konstprovet ska äga rum och det kommer att ske den 7 december på bildlektionen. Alltså ses vi i helklass i giraffen för där får vi alla plats. Om det blir mycket tid över så får ni fortsätta med era målningar annars slutar man efter provet. Hoppas att detta redde ut alla frågetecken. Annars får ni ställa en fråga här. 
Vi ses!
Ps. Genomgången av det som ni ska ha prov på sker idag och nästa tisdag och det kommer att finnas en länk till bildspelet via bloggen. Förhoppningsvis finns den här denna vecka. Så håll utkik!

7 kommentarer:

  1. Det är en sak som jag inte förstår. Om vi får se en bild ska vi då veta vilken konstnär det är som har målat den?

    SvaraRadera
  2. Ja det ska ni.
    Lycka till med pluggandet!

    SvaraRadera
  3. ska vi kunna ALLA konstnärer och bilder i häftet?

    SvaraRadera
  4. Ni ska kunna hela bildspelet som jag visade på lektionen och som det finns en länk till i ett av ovanstående inlägg. Häftet kan du anonym (skriv namn nästa gång) lägga åt sidan för det ingår inte i provet.

    SvaraRadera
  5. Men jag menar, ska vi kunna ALLA konstnärer och ALLA bilder i häftet, och veta vilken bild/tavla/målning/konstverk som konstnären har målat och veta vilken ism den hör till?
    /rebecka

    SvaraRadera
  6. Skippa häftet med konststilarna Rebecka!
    Du ska kunna bildspelet...du ska kunna koppla ihop en bild med rätt konstnär, rätt ism, du ska veta vad som kännetecknar t.ex. expressionismen (du vet punkterna som är i början av varje ism i bildspelet).
    Det är ju ett bildprov..så lägg tyngden på att känna igen vem som målat vad. Årtal är inte så viktigt, men du ska veta att t.ex. expressionismen ägde rum på 1900-talet och inte på 1700-talet. Jag kommer inte att kräva absoluta årtal. Bara man vet som sagt vilket århundrade allt ägde rum. Okej?
    Jag kan kolla bloggen senare ikväll om du har fler frågor..
    Allt gott och lycka till! Du fixar det här, det vet jag!

    SvaraRadera
  7. Ps. Å ja, du ska kunna ALLA bilderna. Så om det t.ex. är ett collage med bilder på provet så ska du veta vilken konstnär som målat vad. Jag gick ju igenom bildspelet och tryckte extra på vissa bilder..så jag hoppas att du snappade upp det då..

    SvaraRadera